Fokusera inte på det som är förbjudet

20120102-210835.jpg

Nytt år.. 2012!
Jag har en väldigt skön känsla för just 2012. Tacksam och glad för ett bra 2011 men jag vet att 2012 blir ännu bättre.
Jag kommer fokusera på att lägga det viktigaste stenarna först..skrev om det här tidigare..för att få plats med mycket små sten och sand runt det stora stenarna.
Jag vill såklart även i år inspirera till ett hälsosamt liv med medvetna val.
Träning, återhämtning och sund fräsch mat kommer genomsyra året..
Jag kommer fortsätta laga näringstät mat som förhoppningsvis kan upplevas som vacker, lustfylld, god och glädjande. För mig är mat mer än energi, den ska njutas i lugn och ro och är kopplad till upplevelse, minnen och känslor. Därför vill jag också fokusera på allt gott fräscht och nyttigt vi kan inkludera i vår kost i stället för att fokusera på vad som är förbjudet..

Årets första middag blev kycklingfile med en sallad på Florida grapefrukt, avokado, bladspenat, salladslök. Cashewnötter ( rostade i ugn med kokosfett och havssalt)
Quinoa – blandat med en dressing på sesamolja, risvinäger, sambal, vitlök och saft från apelsin.

Det här inlägget postades i Frida. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fokusera inte på det som är förbjudet

  1. Mia skriver:

    Härligt, då har vi en massa smarriga och inspirerande recept att se fram emot under året……me like :o)

    God fortsättning på dig!

Kommentera

