Boost dryck efter jul

20111227-113405.jpg

Skönt tycker jag att vara tillbaks på UCSP efter mysig jul i Göteborg.
Startade med att träna Cissi klockan 07:00 i morse.
Innan det blev det en efterlängtad boost drink..

Ingen förkylning göra sig besvär att ens komma i närheten..

Boost favvo drink!
1,5 dl vatten
2 msk linfröolja
1 tsk glutamin
1 Florida Grapefrukt
1 cm färsk ingefära

Skär bort skalet på grapefrukten
Skala och hacka ingefäran grovt
Lägg allt i mixer och kör på fullt ös tills det skummar.
Det här är en ren boost dryck..Jag tycker den är fräsch men framförallt grym för immunförsvar, bra för hyn, full med antioxidanter och bra för matsmältningen. Kanske inte en smaksensation för den som inte druckit den tidigare.. Men efter några gånger smakar den fint:)
Perfekt efter en jul med lite ”tyngre” mat.

Det här inlägget postades i Frida, Mat/recept. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Boost dryck efter jul

  1. Perita skriver:

    God fortsättning, Frida!

    Jag är definitivt intresserad av att boosta mitt immunförsvar ytterligare, och blev lite nyfiken på glutamin. Vilken form använder du? Jag har aldrig provat, men läst att det finns lite olika varianter. Vad är bäst?

Kommentera

