Smuggla avokado

20111116-233231.jpg

20111116-233238.jpg

20111116-233307.jpg</

Jag bara måste smuggla hem en hel väska med avokado härifrån, går det tror ni?

Det är något magiskt över den helt perfekt gröna, smakrika och gudomligt goda avokado som serveras här. Trådiga och bruna och betydligt mer smaklösa som hemma går verkligen inte att jämföra.
Känner att jag bara måste smuggla med mig så många jag kan.. Dock har väskan blivigt rätt full efter några dagars underbar shopping.
Lunchen vi åt idag var grym, en liten mysig restaurang, The Plant, allt ekologiskt och närodlat..ni ser ju på bilden..och visst syns det hur god den avokadon är..

Lagade mat till Emma och Pierre idag, glasnudelsallad med jätteräkor, ni vet ju att jag älskar den rätten och den gick hem mycket bra här med, lätthalstrad tonfisk till varmrätt.

Sen en sväng ner på Chestnut för att möta upp ett gäng härliga kompisar till Emma och Pierre på en vinbar.

I morgonbitti väntar promenad och yoga..

Det här inlägget postades i Frida. Bokmärk permalänken.

Kommentera

