Nedre trapetzius väckt från de döda..

20111022-191929.jpg Jag har ju haft en riktigt stor utmaning i att få kontakt med nedre trapetzius som stabiliserar och styr skulderbladet.. I min chins utmaning höll jag på att bli galen i jakten på att trigga i gång den och i början var den så gott som stendöd..i dag gjorde vi en övning som jag inte testat tidigare..nerv -muskelträning för nedre trapetzius i redcord..jag kände riktig kontakt ..UNDERBART!!

20111022-191937.jpg

20111022-192704.jpgKatarina instruerar Titti

 David,  sjukgymnast på Acess rehab hade en teori..så han spakade ut både min bröstrygg och nacke rejält….vilket bidrog (som han misstänkte) till att min högra skuldra som tenderar att ”vinga” lite mer än vänster vingade mindre…bara en sån sak..tack David..

Det här inlägget postades i Frida, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

