God sömn – bästa som finns

20111012-112839.jpg

Sovit så otroligt gott i natt..somnade till Ola Schenströms ljudbok -Mer mindfulness i vardagen,  lyssnade i ja, jag vet inte men kanske 2,5 minut innan jag sov som en stock -bra sömnmedel

. För lite sömn fungerar värdelöst för mig, det påverkar prestation, koncentration och tankar men när jag får sova mår jag som en prinsessa känner mig stark, pigg och glad. God sömn har med andra ord en fantastisk inverkan på hälsan. – Lust till träning, och minska risk för att överäta för att piggna till, bättre koncentration och bätte humör..Superefferktivt för en god form.. bara för att ligga i en skön säng några timmar.

En bra start med Florida grape, keso, ägg, mandlar och päron till frukost, en cykeltur i sol till jobbet så melatoninhalten hålls stabil (Melatonin är kroppens eget sömnhormon, produceras när det är mörkt och dagsljus stänger av, så om man vill undvika trötthet är dagsljus som morgonsolen i dag perfekt..och det känns precis så..perfekt:)

Det här inlägget postades i Frida, Mat/recept. Bokmärk permalänken.

Kommentera

