Kolla upp din muskelobalans

Den här dage försvann med rasande fart. Snabbmiddag i kväll, mixade i hop lite hommus till torsk och grönsaker. Lågintensiv cykel och stretch för min del idag fokus på bröst, De flesta av oss har någon typ av muskelobalans, ett resultat av felanvändning. Vissa muskler blir korta och stela andra längre och svagare.  Att se till att alla ekrar i hjulet fungerar optimalt är en förutsättning för att inte få ont och bli skadad men även för att få optimala resultat av vår träning. Muskler, leder och ligament som får jobba för mycket övertid kommer tillslut gå sönder.  Tänk exempelvis hur axelns framsida tränas dagligen, med allt du lyfter framför kroppen, det är lätt att bli framåtroterad när vi sitter framför datorn, drar vagnar och bär matkassar. Efter som axelleden är rörlig är den känslig för fel och överbelastningar. Att använda hela axelns rörelseomfång är viktigt när du tränar och även att stretcha ut bröstet… Jag rekommenderar att boka ett test för att kolla dina muskelobalanser..grymt för förbättrad form och funktion.

Annonser
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kolla upp din muskelobalans

  1. John skriver:

    Intressant och samtidigt väldigt logiskt 🙂
    Trevlig helg!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s