Promenadmöte

Startade dagen med ett promenadmöte i stället för att sitta inne, friskt och kreativt.

Dagens första mellis inkluderade Florida Grapefrukt ..såklart.

Jag är som vissa av er vet talesperson för Florida Grapefrukt vilket passar mig utmärkt då den finfina frukten ligger på min favvolista..

Det är inte en slump att det är just Florida som idag har världens största grapefruktodling. Floridas subtropiska klimat och unika sandjord gör nämligen Florida till en idealisk plats för citrusfruktodling och resulterar i att grapefrukten blir extra söt och saftig.

Florida grapefrukt kan bidra till att bibehålla en god hälsa, då en halv Florida grapefrukt innehåller hela dagsbehovet C-vitamin. ( såklart även många andra fina vitaminer och mineraler som Karoten, Kalcium, Folsyra, Tiamni, Magnesium mm)

Florida grapefrukt är utmärkt som ingrediens i alla sorters måltider; frukost, lunch, middag, snacks och mellanmål. Exprimentera..jag gillar kombinationen avokado och Florida Grape..

 

 

Det här inlägget postades i Frida, Mat/recept. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Promenadmöte

  1. Sara skriver:

    Vart kan man köpa florida grape? Har letat i väldigt många storbutiker i Stockholm utan resultat, har till och med begett mig utanför tullarna och letat på citygross/willys men inte hittat.

    • ucspc skriver:

      Hej Anna och Sara,

      Vet att Allfrukt levererar Florida Grapefrukt till dagligvaruhandeln i stor Stockholm, där ett stort antal butiker både inom Coop, ICA och Hemköp ingår. Det är upp till butiken vilken sorts grapefrukt de tar in, ibland väljer vissa billigare alternativ, men ett tips är att fråga efter Florida grapefrukt i butik. Det ligger i butikernas intresse att sälja de varor konsumenterna vill köpa, min närmsta butik köpte in:) Florida Grape är saftigare och något sötare i smaken.. Hoppas ni hittar,

  2. Anna skriver:

    Jag ställer samma fråga som Sara – jag hittar inte Florida Grape någostans, var kan man hitta den? Och kanske en dum fråga, men vad är det för skillnad på Florida Grape och ”vanlig” grapefrukt?

Kommentera

