Gott och nyttigt på kvällskvisten..

20110825-215457.jpg

Gott proteinrikt kvällsmål med kesella, hallon, kiwifrukt och passionsfrukt.

Även om jag i bland av lathet hoppar över kiwi, jo jag tänker att det är lite bökigt att skala om jag är på språng.. Vilket det inte är, det går ju blixtsnabbt så nu ska jag minsann sluta hoppa över det för åå vad det är fräscht och gott..Kiwin är dessutom fullproppad med C- vitamin.. i kiwi finns kalium som motverkar högt blodtryck och även antioxidanten lutein..och en del A och E vitamin.. För den som vill ge sig på skalet går det bra, skinnet innehåller flavonoider som verkar antioxiderande (men då gäller noga tvätt och ekologisk frukt).. Jag själv är inte där men min vän Therese äter kiwi som ett äpple.. Hur som.. det är alltså en hejdundrande nyttig och god frukt!
Kommer sova gott och vakna utsövd och pigg nu..

Det här inlägget postades i Mat/recept. Bokmärk permalänken.

Kommentera

