Chins v 1

Okej, v 1 i mitt Chins projekt.. Herregud vad jag fått höra att detta inte kommer att gå. 10 Chins på 8 veckor start nu..från 0… Jag är beredd att förstå en viss skeptism i detta då jag knappt kan aktivera serratus och lower trapz, och de ska ju vara fina chins inget annat..Tommy tror att det går, jag måste tro att det går. Jag kommer att få fokusera enormt hårt under dessa veckor och jag har pogram för stretch och rörlighet som jag måste genomföra varje dag. 3 dagar i veckan ren Chinsträning, högrepetition, mix overload och max.. Utöver det spagat stretch och 3-4 pass löpning/vecka. Vilka veckor detta kommer bli.. men hur kul som helst..

Idag har jag kört 6rep vila 2 minuter 10set.. I gummiband alltså..

Det här inlägget postades i Frida, Träning. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Chins v 1

  1. soffan skriver:

    Jag tror på dig, go go gooo! Men, varför bara åtta veckor…? Utmaningen pågår ju i tio :)

  2. Anki skriver:

    Vilken rolig utmaning. Chins är något jag verkligen skall försöka klara av innan sommaren också..:) Kan du inte skriva upp lite tips på bra övningar för att klara av det?:)

  3. Amelie skriver:

    det här var riktigt spännande att höra om. Särskilt delen om rörlighet, hållning och dominanta axlar. Jag har kämpat länge med att klara chins med omvänt grepp (pull-up) eftersom jag har gett upp på förhand vad det gäller chins. får inte mina ryggmuskler att samarbeta till chins. Har alltid avfärdat det som att jag är för tung (kort och kompakt, men hey jag HAR muskler, jag ser dem ju-varför kan jag inte få ut effekt ur dem?), men börjar inse att det handlar om muskelkontakten. Är det nervbanorna som är otränade och därför jag inte lyckas få kontakt med ryggen? Är det hela mitt rörelsemönster som är knas? (Utan att riktigt förstå hela innebörden av dominanta axlar så är jag frestad att säga att mina axlar också är dominanta, inåtroterade och stora… Hur tusan får jag bak dem och öppnar för samspelet med resten av ryggen?) Det här gav mig en tankeställare, ska bli otroligt spännande att följa dig, och jag hänger nog på här borta på min sida av datorn. 5 pull-ups, och 2 chins innan sommaren!! Yäää! Kom igen, nu kör vi!!

  4. ucspc skriver:

    Anki och Amelie, jag rapporterar och tipsar under tiden..om jag går framåt vill säga:)
    Super att ni är med och Amelie..om jag fixar fixar du..träna serratus och lower trapetzius som attan:)
    Soffan: jaa vet helt självförvållat.

Kommentera

