Tindris val

 I morse fick Tindra välja frukost helt själv, det blev räkor, keso, hårtbröd med avokado, gurka, äpple och en liten skål med yogurt och kiwi.

Känns riktigt bra i kroppen idag och ser fram emot dagens löppass, 6km distanspass på 4:40 tempo, vaderna börjar må lite bättre vilket är guld värt.

Min frukost fick jag bestämma helt själv:) Lite annorlunda frukost för det flesta men oj va gott..så här blev den, serverad med ett glas färskpressad grapejuice..ja eller färsk mixad eftersom jag inte har någon press..finfint!!

Det här inlägget postades i Frida. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tindris val

  1. godatankar skriver:

    Hej Frida, Följer din fina blogg, tack för alla bra tips och råd. Jag är numer småbarnsmamma också (en flicka som är 4 och en pojke som är 2 1/2) och är , ja hur ska jag uttrycka det, stum av beundran kanske, över hur du får Tindra att äta så bra. Jag äter själv helt ok och äter inte godis, mycket litet bröd, pasta, bröd mm men med barnen är det inte lätt. Har bestämt mig för en sockeravdetox för barnen i några veckor för hur mycket bra jag mat jag än serverar så är socker det enda de egentligen vill ha. Har du några bra tips, mat som är lätt att få dem att tycka om? Tränar själv gärna och ganska ofta och det har de fattat och vill jämt ”träna” och ”yoga” så där fungerar det att vara en bra förebild men med maten är det inte lika lätt. Unn Telde Gunnarsson (jobbade med dig på SATS ett år)

  2. ucspc skriver:

    Men Unn, heej va roligt att du följer bloggen. Mysigt att du har två små mirakel.
    Det är inte lätt med barnen eftersom de bjuds på ”sockermat” nästan överallt. Vi har säkert haft tur med Tindra. Jag har dock inte godis eller annat hemma och hon åt sin första godisbit vid 3,5 år..och visst märks det då att det är makalöst vad starkt det påverkar, nu får hon lite lördagsgodis oftast nötter m choklad på eller glass om hon vill men bara lördag. Fredagsmys kan vara gurkstavar, paprika och fruktsallad som vi hjälps åt att fixa och eftersom jag äter det gör Tindra det också. Smoothies är en annan favorit som ju också är sött. När det gäller maten har vi fixat tillsammans, kikärtsbiffar eller annat pyssel är ju superkul att dona med och jag tror hårt på delaktighet och att våga vara bestämd och inte ge med sig på tjat i affären. Sen är ju mellanmål ett måste för att utmana deras blodsockerkurva är ingen hit. Vet inte om jag varit till ngn hjälp men jag önskar dig stort lycka till..

    • godatankar skriver:

      Tack för bra tips och grattis till din egen verksamhet. Jag har flyttat till västkusten annars hade jag börjat träna hos dig, får följa din blogg istället. Allt gott. Unn

Kommentera

