Maximal fettförbränning

Jag tycker att morgonträning är överlägset bäst, i flera fall men framförallt när det gäller fettförbränning. Efter en natts sömn är insulinnivåerna låga och det är ganska tomt på andra bränslen. Ta ett stort glas vatten innan så att du inte är uttorkad vilket försämrar förbränningen, lågintensitet 1 timme och därefter direkt frukost, om du inte äter direkt efter blir återhämtningen drabbad och det blir lätt för kroppen att börja knapra muskelmassa i stället. Jag har lilltösen i helgen och då får det bli frukost och sen benträning. Veckor när jag inte har Tindris blir det mer förbränningsträning på morgonen, det kommer from nu bli en promenad till jobbet när jag inte har Tindra och två lågintensiva pass på löpband eller crosstrainer innan frukost.

About these ads
Det här inlägget postades i Frida. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Maximal fettförbränning

  1. millbergskan skriver:

    Jag tycker också att t ex morgonpromenader är grymt. Det kickar igång kroppen, man blir bra mycket piggare resten av dagen osv. Lätt bästa starten på dagen!

  2. Katarina skriver:

    Morgonpromenader och lite lätt styrka är perfekt för att inleda en dag, man ser fram emot dagens ”måsten” på ett helt annat sätt med lite inledande motion.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s